VanBumen Explore

Menu

Tips Cool Tentang Status Facebook

Facebook adalah aplikasi web yang paling interaktif pada masa kini. Facebook bukan saja untuk bersosial tetapi sangat fleksibel dan banyak aplikasi menyokongnya. Status update merupakan ciri menarik facebook. Ia cepat dan dipaparkan sebaik saja dikemaskini.

Tips Cool Tentang Status Facebook :

  1. Tambah Dislike Option Pada Status Update Kita

    Setiap kali kita kemas kini status kita, mesti ada butang Like. Bukan saja status, dari foto, aplikasi dan merata-rata juga ada butang Like.

    Ada caranya untuk customize status. Dengan menggunakan Status Magic, kita boleh tambah Dislike, Hate atau Love, LOLz dan macam-macam butang. .

  2. Tag Orang Pada Status Update

    Jika Anda ingin membuat status dan berkenaan dengan orang yang juga memiliki akun facebook. . . Contohnya ‘VanBumen keluar makan bersama Abu Bakar dan Ahmad’. Tuliskankan ‘@’ pada status bar dan tuliskankan nama Abu Bakar, secara automatik facebook akan senaraikan nama itu.

  3. Menjadwalkan Status Update

    Yang ini ada macam-macam aplikasi yang disediakan servis yang sama, tapi dari sini VanBumen gunakan Later Bro.

    Caranya mudah. Sign In dengan Facebook Connect, pilih masa kawasan dan kemudian tuliskankan status anda dan pilih kalendar dan masa yang kita rasa sesuai dengan status kita itu.

  4. Menggunakan Simbol Pada Status Update

    Hasil gabungan simbol dan tag pada orang di facebook. . Kalau kita akan menggunakan simbol smile. . 🙂 untuk status kita, facebook tidak akan menggantinya ☺ secara automatik.
    Tapi kalau ingin dengan mudahnya, pergi ke laman ni
    dan copy and paste simbol-simbol disitu ke status bar kita.

  5. Melihat Statistik Status Update Kita

Tentu kadang-kadang kita ingin berapa banyak kita telah update status kita, berapa perkataan telah kita tulis, berapa hari kita update status. Aplikasi Facebook seperti Status Statistics boleh membantu.

Please rate this

Categories:   Tips Trik

Comments on Tips Cool Tentang Status Facebook